2.13.2011

Mitt forhold til bilder


Bilder er over alt rundt oss. Det går ikke en dag uten at jeg ser på hundrevis av forskjellige bilder. Bare på tv dukker det opp utallige bilder. Alt fra den beste hundekjeksen til de kule nye støvlettene fra skoringen. De bruker bilder til å fremstille produktene sine på best mulig måte slik at kjøperen skal få lyst på det de selger. De vil fange oppmerksomheten din. Bilder et er utrolig bra virkemiddel som gjør ting mer innterresant. Bare tenk deg et moteblad uten bilder. Bare masse artikler som  mister mye av budskapet sitt fordi vi ikke har et bilde å forholde oss til. Det er ikke bare i reklame sammenheng bilder er et viktig hjelpemiddel. Bøker om den andre verdenskrig for eksempel. Noen ganger er det vell så gøy å få historien fortalt gjennom bilder med liten beskrivende undertekst, enn i ei tjukk bok som det tar ukevis å lese. Bildene får meg til å tenke, de gir meg egne meninger. Jeg må ærlig innrømme at jeg sitter opp til flere timer å blar gjennom sider på sider av bilder på nettet. Bilder som folk har lagt ut og vil dele med resten av verden. Bilder gjør noe med meg de gir meg, de gir meg mye inspirasjon og glede!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar