12.07.2010

Min mening om romanen


Jeg likte utgangspunktet i romanen. At Anna er ei sterk jente som står på sitt, selv om hun har et vanskelig liv. Hun går ut som et godt eksempel og forbilde. Boka er spennende og mystisk. Miljø- skildringene var veldig gode. De førte til at jeg ble revet med og levde meg inn i situasjonene. Jeg er ikke så veldig fan av fantasibøker. Den delen der Anna kommer inn i den magiske verdenen var ikke helt min smak. Det førte da til at jeg ikke likte resten av boken. Den kunne på ingen måte måle seg med andre fantasibøker som Harry Potter eller Twilight. Jeg anbefaler ikke denne boken til ungdom i alderen 15-19, heller til barn i 9-13 års alderen. Den fungerer bedre som barnebok enn som ungdomsbok. Sett bort fra at jeg ikke liker så mange fantasibøker var det ei god bok med mye godt språk og et godt budskap. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar